سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آفت دانش، فراموشی و تباهی اش، گزارش آن به نا اهل است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

جهاندار هوشنگ با رای و دادبگشت از برش چرخ سالی چهلچو بنشست بر جایگاه مهیکه بر هفت کشور منم پادشابه فرمان یزدان پیروزگروزان پس جهان یکسر آباد کردنخستین یکی گوهر آمد به چنگسر مایه کرد آهن آبگونیکی روز شاه جهان سوی کوهپدید آمد از دور چیزی درازدوچشم از بر سر چو دو چشمه خوننگه کرد هوشنگ باهوش و سنگبه زور کیانی رهانید دستبرآمد به سنگ گران سنگ خردفروغی پدید آمد از هر دو سنگنشد مار کشته ولیکن ز رازجهاندار پیش جهان آفرینکه او را فروغی چنین هدیه دادبگفتا فروغیست این ایزدیشب آمد برافروخت آتش چو کوهیکی جشن کرد آن شب و باده خوردز هوشنگ ماند این سده یادگارکز آباد کردن جهان شاد کردچو بشناخت آهنگری پیشه کردچو این کرده شد چاره​ی آب ساختبه جوی و به رود آبها راه کردچراگاه مردم بدان برفزودبرنجید پس هر کسی نان خویشبدان ایزدی جاه و فر کیانجدا کرد گاو و خر و گوسفند به جای نیا تاج بر سر نهادپر از هوش مغز و پر از رای دلچنین گفت بر تخت شاهنشهیجهاندار پیروز و فرمانروابه داد و دهش تنگ بستم کمرهمه روی گیتی پر از داد کردبه آتش ز آهن جدا کرد سنگکزان سنگ خارا کشیدش برونگذر کرد با چند کس همگروهسیه رنگ و تیره​تن و تیزتازز دود دهانش جهان تیره​گونگرفتش یکی سنگ و شد تیزچنگجهانسوز مار از جهانجوی جستهمان و همین سنگ بشکست گرددل سنگ گشت از فروغ آذرنگازین طبع سنگ آتش آمد فرازنیایش همی کرد و خواند آفرینهمین آتش آنگاه قبله نهادپرستید باید اگر بخردیهمان شاه در گرد او با گروهسده نام آن جشن فرخنده کردبسی باد چون او دگر شهریارجهانی به نیکی ازو یاد کرداز آهنگری اره و تیشه کردز دریای​ها رودها را بتاختبه فرخندگی رنج کوتاه کردپراگند پس تخم و کشت و درودبورزید و بشناخت سامان خویشز نخچیر گور و گوزن ژیانبه ورز آورید آنچه بد سودمند



002 ::: پنج شنبه 86/3/31::: ساعت 10:53 عصر

پس از اختراع دستگاه  E1 که می توانستند از یک زوج سیم تلفن به نحوی استفاده کنند که30 مشترک بصورت همزمان بارتباط بانقاط مختلف داشته باشند ولی هر کدام با سرعت ارسال اطلاعات حدود 56Kbps . اما به دنبال سرعت های بالاتر برای انتقال اطلاعات بودند و از آنجا مودم DSL کشف شد . این مودم می تواند از یک زوج سیم معمولی اطلاعات را تا

8Mbps منتقل نماید که این مودم یک سمتآن به کامپیوتر مشترک و سمت دیگر پس از اتصال به spiliter (جدا کننده که سر دیگر جدا کننده به تلفن متصل می گردد ) سر سوم جداکننده به سمت شرکت مخابرات بوسیله زوج سیم مربوطه رفته و در مکز مخابرات (PSTN) به دستگاه spiliter متصل و یک سر خورج این دستگاه جداکننده به سوئیچ مرکز مخابرات و سر دیگر خروجی دستگاه spiliter مربوط به دستگاه ISP مربوطه (سرویس دهنده اینترنت) متصل می گردد. پس در نهایت محدودیت پهنای باند زوج سیم به تلفات خط انتقال(مسافت بین دو نتطه مرتبط شده) و دستگاه های سرویس دهنده مثل مودم ADSL که از معروف ترین مودم های DSL می باشد ؛ بستگی دارد .

مودم DSL


002 ::: چهارشنبه 86/3/30::: ساعت 5:31 عصر

 

هرنوع اعتراض دانشجویی را نباید حرکت ضد انقلابی تلقی کنیم و پاسخ هر اعتراضی الزاما برخورد خشن نیست»،‌«بسیاری از اعتراضات، صنفی و عادی است و نباید آن را ضد امنیتی و سیاسی تلقی کنیم و چنانچه در مواردی هم اعتراض سیاسی و امنیتی بود باید تلاش کنیم آن را به یک حرکت عادی و صنفی تبدیل کرده و از امنیتی کردن فضا پرهیز نماییم»

این جملات مردی است که سال‌ها در امنیتی‌ترین نهاد کشور مسوولیت داشته است. او امروز از برخی دغدغه‌هایش می‌گوید و ابراز تاسف می‌کند از این‌که گاهی اوقات به دست بعضی از خودی‌ها در جهت منافع مخالفان و دشمنان کشور اقدام و با برخی تنگ‌نظری‌ها و افراط‌ گری‌ها امنیت ملی مخدوش می‌شود.

علی یونسی فردی بود که سیدمحمد خاتمی پس از ماجرای معروف به قتل‌های زنجیره‌یی به اقدامات اصلاحی وی در وزارت اطلاعات دل بست و شاید حساس‌ترین جایگاه کابینه‌اش را به او سپرد.

او که هم اکنون در سمت مشاور قوه قضاییه و معاون بررسی‌های فقهی و حقوقی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام به کار خود ادامه می‌دهد، نسبت به برخی طرز تلقی‌ها که سعی در امنیتی جلوه دادن فضای جامعه دارد گله‌مند است. وی در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) می‌گوید: وجود عده‌ای دانشجویان معترض و استادان صاحب‌نظر مخالف و نویسندگان منتقد را باید تحمل کنیم و با راهکارهای مناسب در جذبشان تلاش کنیم و سعی کنیم آنان را به عناصری طرفدار و موافق تبدیل نماییم.

یونسی، تبدیل معاند به موافق را یک اصل امنیتی می‌داند و از اینکه غالبا در این زمینه برعکس عمل می‌شود ابراز تاسف می‌کند و می‌گوید اگر قصد جذب مخالفان را نداریم حداقل نباید سبب طرد موافقان شویم.

وی با بیان این‌که در مواجهه با اتهام اقدام علیه امنیت ملی قانون جامع امنیت ملی نداریم تاکید می‌کند که در تهیه استراتژی قانون امنیت ملی باید همه ملاحظات حرفه‌یی و منافع دراز مدت کشور را در نظر گرفت. ادامه مطلب...


002 ::: چهارشنبه 86/3/30::: ساعت 5:5 عصر

1- شما می توانید برای خواندن فایل های pdf گرفته شده از نرم افزار acrobot Reader استفاده کنید اما برای گرفتن pdf از فایلی مثل word بایستی نرم افزار pdf2word استفده کرده و پس از نصب آن از گزینه فایل صفحه word گزینه print را انتخاب و سپس روبروی nameگزینه pdfwin را انتخاب و تأیید کرده و در مسیر مناسب فایل را ذخیره میکنید و خصوصیت آن این است فایل شما در هر جایی با فونت و ندازه مشخص که قبلاً نوشته اید در هر سیستمی ثابت می ماند و به نرم افزار word آن سیستم بستگی نداشته که به دلیل نداشتن برخی از فونت ها مشخصات متن را تعویضکند و هیچ کس نمی تواند متن شما تغییر دهد.

2- نرم افزاری به نام  SQL وجودارد که برای شبکه کردن و مدیریت چند نرم افزار نصب شده برای کاری خاص مثل واردکردن کتبکتابخانه و اعضای آن و وجود جستجو برای یافتن کتاب مورد نظر 

3- شما برای فرستادن یک فایل از طریق mail خود بایستید دکمه  attach file زده و از گزینه Brows فایل موردنظر که میتواند یک فایل word یا pdf و یا powerpoint و... باشد .

 




002 ::: چهارشنبه 86/3/30::: ساعت 4:11 صبح

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد شخصیت مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی، حضور مستقیم در جبهه‌های نبرد و ایفای نقشی ممتاز در پا گرفتن بسیج روحانیون است.

به گزارش خبرنگار «بازتاب»، ایشان به رغم جایگاه بلند علمی و فقهی، مستقیما در جمع رزمندگان حضور می‌یافت و خود با تلاشی پیگیر، روحانیون و طلاب را به جبهه‌های نبرد می‌فرستاد و طبعا حضور روحانیون دوشادوش دیگر بسیجیان و رزمندگان، در بالا بردن انگیزه و توان روحی و معنوی آنان، نقشی انکارناپذیر داشت.ادامه مطلب...


002 ::: سه شنبه 86/3/29::: ساعت 8:40 عصر

در حالی که سال‌ها پس از اقدام جنجالی سلمان رشدی در اهانت به عقاید بیش از یک میلیارد مسلمان و رسوایی‌های پی در پی او در جامعه انگلیس، وی نشان شوالیه و لقب «sir» را از ملکه انگلیس دریافت کرده علت این اقدام الیزابت دوم، پرسش‌هایی را پدید آورده است.


به گزارش خبرنگار «بازتاب» از لندن، ملکه الیزابت دوم، در یک حرکت نمایشی در سالروز تولد خود، شوالیه‌های انگلیسی را برای دادن لقب «سر» به کاخ بکینگهام فراخواند و همچون گذشته، مناسبات با ایران نیز یکی از معیارهای اعطای لقب شد.

علاوه بر سلمان رشدی، که بیش از همه به دلیل حکم اعدام بنیانگذار جمهوری اسلامی علیه وی، شناخته می‌شود، دو تن از کسانی که بیشترین ضربه را به کشور خود وارد آوردند نیز در این لیست قرار گرفته بودند: «اولک گوردوسکی»، جاسوس دو جانبه KGB که بیش از یک دهه سرویس‌های امنیتی انگلیس را تغذیه اطلاعاتی می‌کرد و خانم کریستین امانپور ایرانی ـ آمریکایی که او هم در پیکر یک خبرنگار با مقاصد سیاسی خاص با هر سه رئیس‌جمهور ایران شامل آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی و احمدی‌نژاد مصاحبه و اهداف خاص خود را دنبال کرده بود، هم در لیست نامزدهای این لقب جای گرفتند.ادامه مطلب...


002 ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 11:6 عصر

کاظم وزیری ماهانه "وزیر نفت ایران گفت : بحث سهمیه‌بندی بنزین روز دوشنبه ‬با وجود تعطیلی رسمی کشور ، نهایی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، وزیری هامانه روز یکشنبه در حاشیه دیدار با " پرویز فتاح " وزیر نیرو برای هماهنگی در خصوص تامین سوخت نیروگاههای کشور ضمن اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران ،گفت: هم اکنون سهمیه‌بندی بنزین برای خودروهای دولتی اجرا می‌شود وتکلیف سهمیه‌بندی دیگر خودروها نیز روز دوشنبه( فردا) مشخص می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه واردات ‪ ۲/۵‬میلیارد دلار بنزین برای سال جاری گفت: با توجه به اینکه واردات بنزین و گازوئیل توامان انجام می‌شود ، این روند تدریجی صورت می‌گیرد وبخشی از این واردات تاکنون محقق شده که به مصرف مردم رسیده است. ادامه مطلب...


002 ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 11:4 عصر

عزا عزا است امروز روز عزا است امروز                    مرجع تقلید ما پیش خداست امروز

جهت شادی روح آن عالم ربانی صلوات

 




002 ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 11:1 عصر

کتاب«سروش هدایت» تالیف آیت‌الله«جوادی‌آملی» توسط انتشارات«اسراء» انتشار یافت.
به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران ، کتاب«سروش هدایت» تالیف آیت‌الله«جوادی‌آملی» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین«حسین اشرفی» تنظیم شده و انتشارات«اسراء» آن را به شمارگان سه هزار نسخه منتشر کرده‌است.
مولف کتاب را در چهار بخش تنظیم کرده و در آن به ارائه مطالبی درباره معارف قرآنی، عترت، بزرگان شیعه و متفرقات پرداخته‌است.
نویسنده در بخشی از این کتاب آورده‌است: تفاوت مهم اخلاق و عرفان عملی آن است که محور اخلاق، تحصیل فضیلت انسانی مانند عدل، صدق، امانت، ایثار و احسان است و مدار عرفان عملی، تحصیل شهور اسمای حسنای الهی و مظاهر آن از قبیل بهشت و دوزخ و فرشتگانی که مستقیمان در توحید فرود می‌آیند.
آیت الله جوادی آملی


002 ::: دوشنبه 86/3/28::: ساعت 10:47 عصر

بعد از بوجود آمدن مودم IDSN که از زوج سیم تا پهنای باند 64KHZ ( معادل سرعت 64Kbps) استفاده شد . دستگاه E1 اختراع شد که با آن قادر بودند ظرفیت اطلاعات را تا سقف 2MB را از هر جایی به جای دیگر منتقل کند .اما از آنجایی که دستگاه های سوئیچدر مرکز مخابرات تلفن ثابت اجازه تبادل اطلاعات با سرعت بیشتر از  33.6Kbps را  نمی دهند (زیرا قطعات الکترونیکی مورداستفاده در آنها اجازه کار در فرکانس بالا را نمی دهد)  در نتیجه دستگاه E1در مرکز مخابرات گذاشته و افرادی کهمیخواستند از اینسرویس استفاده کنند با این دستگاهارتباط آنها با جای دیگر برقرار می شد و می توانستند حجم اطلاعات 2MB را با سرعت 56Kbps ارسال کنند .در نتیجه اگر شما 2M را تقسیم بر 56K کنید حاصل 32 می شود و درنتیجه 32 مشترک همزمان می توانند از یک زوج سیم استفاده کرده و هرکدام با سرعت 56Kbps اطلاعات خود را ارسال کند که البته 2 خط آنرا برای سرویس های جانبی آزاد گذاشته می شود و درنتیجه 30 مشترک همزمان از خط  E1  می توانند استفاده کنند . پس ما قادریم با داشتن تنها 5 خط  E1 قادر خواهیم بود یک ISP (سرویس دادن خدمات اینترنت به مشترکان مرکز مخابرات) که هزینه آن حدود6 میلیون تومان می شود .


002 ::: یکشنبه 86/3/27::: ساعت 2:19 عصر

   1   2      >
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 3


بازدید دیروز: 3


کل بازدید :164553
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<