سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و یکى از یاران خود را فرمود : ] بیش در بند زن و فرزندت مباش که اگر دوستان خدایند ، خدا دوستانش را ضایع ننماید ، و اگر دشمنان خدایند ، ترا غم دشمنان خدا چرا باید ؟ [نهج البلاغه]

تقدیم به ایرانیان طرفدار محبت و دوستی

                                   

                                       

 




002 ::: چهارشنبه 86/2/26::: ساعت 6:33 عصر

متن سخنرانی مهم سیدحسن نصرالله در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان لبنانی

زمانی که در رسانه‌های خبری جهان از حمله‌ی آمریکا به ایران در 6 آوریل نوشتند، مسوولان این احزاب تا صبح یعنی همان ساعتی که در برخی رسانه‌ها تعیین شده است، بیدار ماندند و منتظر وقوع این واقعه یعنی حمله‌ی نظامی آمریکا به ایران بودند



سیدحسن نصرالله در جشن فارغ‌التحصیلی بیش از 1700 تن از دانشجویان لبنانی با تاکید مجدد بر ادامه‌ی فعالیت مقاومت اسلامی لبنان در این کشور اعلام کرد: هیچ کس نمی‌تواند مقاومت اسلامی لبنان را نابود کند، زیرا این مقاومت یک قضیه‌ی ملی لبنانی است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: برخی با انتقاد شدید از فعالیت مقاومت اسلامی لبنان می‌گویند که مقاومت لبنان به مثابه دولتی کوچک در داخل دولت اصلی لبنان است که این کاملا غیر قابل قبول و نادرست است.

وی تاکید کرد: من به این احزاب و به این افراد می‌گویم تلاش نکنند زیرا تلاش آن‌ها برای ریشه‌کنی مقاومت اسلامی در لبنان به نتیجه‌ای نخواهد رسید زیرا این مقاومت چیزی نیست که بی‌ریشه باشد بلکه ریشه‌ی آن یک ریشه‌ی قوی یعنی ریشه‌ی مردمی است.

وی تاکید کرد: من راه را برای این احزاب و این افراد آسان می‌کنم و به آن‌ها می‌گویم اگر توانستید یک دولت قوی و قدرت‌مند به وجود آورید که بتواند از تمامیت ارضی لبنان دفاع کند و در برابر تجاوز دشمن ایستادگی کند، موضوع مقاومت اسلامی لبنان نیز خود به خود حل خواهد شد و نیازی به تلاش‌های مغرضانه‌ی شما برای منحل ساختن مقاومت در این کشور نیست.

سیدحسن نصر‌الله اظهار داشت: زمانی که دولت لبنان حتی نمی‌تواند از یک رودخانه‌ی کوچک در لبنان حفاظت کند، چگونه می‌تواند تمامیت ارضی لبنان و حمایت از کشور در مقابل تجاوز دشمن را برای مردم لبنان تامین کند؟

وی تاکید کرد: دولت لبنان باید زمانی از موضوع منحل ساختن مقاومت اسلامی لبنان سخن بگوید که بتواند از یک ارتش قوی و نیرومند برخوردار باشد، ارتشی که بتواند در برابر دشمن ایستادگی کند و همان کاری را کند که مقاومت اسلامی لبنان در جنگ اخیر در برابر اسراییل انجام داد. باید یک ارتش ملی و قدرتمند در لبنان وجود داشته باشد که بتواند امنیت کشور را تامین کند، در آن صورت خواهد بود که موضوع مقاومت اسلامی لبنان خود به خود حل خواهد شد و دیگر نیازی به این همه هیاهو و تلاش‌های پشت پرده و اتهامات بی‌جا برای متزلزل ساختن جایگاه مقاومت اسلامی لبنان وجود نخواهد داشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان هم‌چنین گفت: این احزاب و این افراد اگر از ما می‌خواهند که بی‌تفاوت نسبت به مسایل لبنان بنشینیم و دست کمک و همکاری به سوی مردم این کشور دراز نکنیم اشتباه کرده‌اند؛ زیرا تعهد و مسوولیت اصلی ما حمایت و ارایه کمک به مردم کشور است.

وی هم‌چنین گفت: مقاومت اسلامی لبنان یک مقاومت هدفمند می‌باشد و هدف این مقاومت یک هدف کاملا مقدس است و به این سادگی‌ها مقاومت تسلیم نخواهد شد و هدف خود را کنار نخواهد گذاشت.

دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین درباره‌ی تحولات سیاسی داخلی لبنان گفت: بی‌شک لبنان امروز در مهمترین و حساس‌ترین مرحله‌ی تاریخی خود قرار گرفته است و باید بگویم آنچه که امروز در لبنان جاری است موضوعی ساده یا بحران‌های پیش پا افتاده‌ نیست، بلکه بحران‌های جاری در لبنان بحران‌های هدفمند و هدف‌دار است به طوری که هدف اصلی این بحران‌ها تغییر دادن ماهیت لبنان و متزلزل ساختن موقعیت لبنان و وابسته ساختن این کشور به اربابانی چون آمریکا می‌باشد که البته این موضوع پیش از این که من به آن اشاره کنم، توسط برخی از مقامات مسوول لبنانی و غیر لبنانی به صورت غیر مستقیم به آن اشاره شده است.

وی افزود: بحران‌های جاری در لبنان موضوع اختلاف بر سر قضیه‌ی 19+11 نیست بلکه قضیه بسیار ریشه‌دارتر از آن است. از زمانی که رفیق حریری به شهادت رسید، یک حزب حمایت شده از سوی جامعه‌ی جهانی در لبنان تشکیل شده است، حزبی که حمایت‌های بین‌المللی از آن در تاریخ لبنان بی‌نظیر بوده است. این حزب سیاسی حمایت شده از سوی کشورهای مشخص طرحی را مد نظر داشت که در لبنان به اجرا گذارد و هدف اصلی آن تسخیر موسسات دولتی و ساختارهای اصلی دولتی اعم از ساختارهای اجرایی، امنیتی، نظامی، قضایی و حتی اداری بود. این حزب از همان بدو تشکیل درصدد عملی ساختن این طرح بوده است و هدف نهایی این طرح منتقل ساختن لبنان به عرصه‌ی فرمانروایی و حکمرانی آمریکا است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: این حزب و احزاب وابسته به آن از همان لحظه‌ی اول خون شهید رفیق حریری را بهانه‌ای برای محقق ساختن اهداف پشت پرده خود قرار دادند و من از همان روز اول نسبت به این موضوع هشدار دادم و گفتم از خون این شهید برای زد و بندهای سیاسی و تحقق اهداف مشخص استفاده نکنید. این افراد و این احزاب با استفاده از قضیه‌ی ترور حریری احساسات مردمی را تحریک کردند و از این احساسات مردمی در راستای محقق ساختن اهداف خود استفاده کردند و لبنان را در برابر بحران‌های خطرناک قرار دادند.

سیدحسن نصرالله همچنین گفت:‌ حزب حاکم پیش از برگزاری انتخابات قانونی را به تصویب رساند و اصرار داشت که انتخابات پارلمانی لبنان براساس این قانون تصویب شده انجام ‌گیرد که البته ما و بسیاری از مردم لبنان این قانون تصویب شده را قانونی ظالمانه خواندیم و موافق با آن نبودیم و به رغم آن که خواهان برگزاری انتخابات براساس این قانون تصویب شده نبودیم، این انتخابات براساس این قانون برگزار شد.

وی تاکید کرد: حزب حاکم با اهداف مشخص و سازماندهی شده از همان روز اول بنا را بر فریب و نیرنگ گذاشت و تلاش کرد که با انجام ائتلاف‌هایی با حزب امل و حزب‌الله لبنان به اهداف خود برسد و به زعم خود به این اهداف نیز دست یافت؛ اما لازم است من در این زمینه اشاره‌ای کنم که بسیاری از موفقیت‌هایی که آن‌ها به آن اعتقاد دارند، در واقع موفقیت نیست و آن‌ها سخت در اشتباهند.

سیدحسن نصرالله گفت: هدف اصلی حزب حاکم پس از به اصطلاح پیروزی آن‌ها در انتخابات تسخیر و تصرف پارلمان لبنان بود، هر چند آن‌ها اکثریت را در این پارلمان به دست آوردند اما نتوانستند هدف اصلی خود یعنی به دست آوردن ریاست این پارلمان را کسب کنند و حزب امل و حزب‌الله لبنان با داشتن نفوذ بسیار توانستند از محقق شدن این امر جلوگیری به عمل آورند و سرانجام ریاست این پارلمان به نبیه بری انتقال یافت و ما توانستیم مصونیت احکام صادره از سوی این پارلمان را به واسطه‌ی این امر تامین سازیم؛ بنابراین حزب حاکم در این امر یعنی تسلط کامل بر پارلمان لبنان نتوانست موفق عمل کند و به نوعی نیز شکست خورده است اما موفقیت دومی که حزب حاکم پس از به دست گیری اکثریت مجلس از آن سخن می‌گوید تشکیل دولت بود. آن‌ها با توجه به اهداف مشخصی که از خارج از لبنان تعیین شده بود این دولت را از افراد وابسته به احزاب خود تعیین کردند زیرا باید ضمانت لازم را برای به اجرا درآوردن طرح‌های از پیش تعیین شده‌ی اربابان خود مهیا می‌ساختند؛ اما به رغم همه‌ی این تلاش‌ها تعدادی از نمایندگان حزب‌الله لبنان و حزب امل در این دولت مشارکت کردند و توانستند به موقع با عقب‌نشینی از دولت و استعفا از پست‌های خود دست دولت را برای ملت لبنان رو کنند و از کامل شدن این طرح خارجی توسط دولت جلوگیری به عمل آورند.

نصرالله ادامه داد: وزیران حزب امل و حزب‌الله لبنان توانستند با هوشیاری کامل و التزام به تعهدات خود بسیاری از طرح‌های سازماندهی شده‌ی این دولت را با خروج خود با بن‌بست مواجه سازند. بنابراین در اقدام دوم نیز حزب حاکم با شکست نسبی مواجه شد؛ چون نتوانست کاملا اهداف خود را محقق سازد اما باید بگویم این حزب توانست در زمینه‌ی قوه‌ی قضاییه لبنان موفق عمل کند و این قوه را به صورت کامل به تسخیر خود درآورد، به طوری که قوه‌ی قضاییه تا به امروز در برابر بسیاری از ترورها و جنایت‌های انجام شده در لبنان خنثی عمل کرده است و نه تنها خنثی عمل کرده است بلکه اختیار خود را از دست داده است و به دست دیگران اداره می‌شود، به گونه‌ای که دادگاه بین‌المللی در راه تشکیل شدن است و این دادگاه می‌تواند پس از تشکیل شدن اختیارات کامل قوه قضاییه را در دست گیرد و حتی به صورت مستقل به محاکمه‌ی افرادی که در سابق توسط دستگاه قضایی لبنان محاکمه شدند اقدام کند. این یعنی از بین رفتن استقلال قضایی لبنان. پس از آن که دولت یا حزب حاکم در مورد اول و دوم ضعیف عمل کرده و نتوانست اهداف خود را به صورت کامل عملی سازد متوجه پست ریاست جمهوری کشور شد و من جا دارد در این جا تشکر و قدردانی خود را از امیل لحود، رییس‌جمهور مردمی لبنان داشته باشم؛ کسی که توانست در برابر تمامی این توهین‌ها و اتهامات غیر اخلاقی و فشارهای شدید ایستادگی کند، در واقع حزب حاکم و احزاب داخلی دنباله‌روی این حزب به هر اقدامی برای حذف لحود دست زده‌اند و تنها اقدامی که تا امروز به آن دست نزده‌اند، همان ترور علنی او است. اگر کسی دیگری جای لحود بود مطمئنا در برابر این فشارها ایستادگی نمی‌کرد و جا دارد من امروز از او به عنوان یک مرد نام ببرم، مردی که توانست تا به امروز مقاومت و ایستادگی کند و انشاءالله لحود تا آخرین لحظه از زمان ریاست جمهوری خود در این پست باقی خواهد ماند.

سید حسن نصر‌الله درباره‌ی موضوع دادگاه بین‌المللی محاکمه‌ی عاملان ترور حریری گفت: تا به امروز همه از ما انتقاد می‌کنند که چرا ملاحظات خود را درباره‌ی چارچوب اصلی تشکیل این دادگاه ارایه نداده‌ایم و ما به صراحت می‌گوییم به رغم آن که تا به امروز بسیاری از طرف‌های خارجی از جمله ایران، سوریه و عربستان از ما خواسته‌اند که ملاحظات خود را درباره‌ی این دادگاه بگوییم، ما این ملاحظات را اعلام نکرده‌ایم زیرا معتقدیم باید سخن خود را زمانی بگوییم که این قضیه بسیار جدی شده است زیرا ملاحظات ما بسیار جدی است.

سید حسن نصرالله هم‌چنین گفت: حزب حاکم در زمانی که این قضیه در سطح یک گفت‌وگوی ساده و نه تصویب و تصمیم گرفتن است، آن را با ما مطرح می‌سازد و می‌گوید آماده‌ی گفت‌وگو هستیم اما زمانی که این قضیه جدی می‌شود از انجام هر گونه گفت‌وگوی قاطعانه با ما جلوگیری به عمل می‌آورد. آن‌ها خواهان گفت‌وگو با ما نیستند و طرح تشکیل این دادگاه را به شورای امنیت بردند تا این شورا آن را به تصویب درآورد و درباره‌ی آن تصمیم‌گیری کند، در حالی که این قضیه یک قضیه‌ی کاملا داخلی می‌باشد و باید در چارچوب قوه قضایی لبنان و پس از آن پارلمان و ریاست جمهوری بررسی شود.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما قاطعانه به انتقادات بسیاری در این زمینه پاسخ می‌دهیم و می‌گوییم زمانی از ملاحظات خود سخن می‌گوییم که موضوع تشکیل دادگاه از سوی قوه‌ی قضاییه لبنان و پس از آن در پارلمان لبنان و توسط رییس‌جمهور لبنان بررسی شود. در آن زمان است که ما سخن خواهیم گفت، البته اگر زمانی برسد که لازم باشد مردم را نسبت به بسیاری از امور هوشیار سازیم نیز سخن خواهیم گفت.

سیدحسن نصرالله تاکید کرد: آنچه که در رسانه‌های خبری گفته می‌شود مبنی بر آن که حزب‌الله لبنان ملاحظات خود را در جلسه‌ی شورای امنیت در زمینه‌ی تشکیل این دادگاه ارایه خواهد داد کاملا عاری از صحت است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: ما نمی‌توانیم از دستگاه قضایی لبنان حمایت کنیم و سردمداران این دستگاه باید خود به حمایت و مصونیت این دستگاه اقدام کنند که متاسفانه تا به امروز به چنین اقدامی دست نزده‌اند، به گونه‌ای که بسیاری از زندانیان سیاسی از جمله چهار مسوول از ارتش لبنان در چارچوب دستگیری‌های سیاسی که از سوی دولت انجام می‌گیرد در زندان هستند و تا به امروز نه تفهیم اتهام شده‌اند و نه محاکمه شده‌اند که البته شاید منتظر تشکیل دادگاه بین‌المللی حزب حاکم هستند که معلوم نیست در چه زمانی تشکیل خواهد شد و با چه قانونی می‌خواهد این افراد را محاکمه کند.

وی همچنین گفت: امروز هر کسی که با حزب حاکم مخالفت کند به عنوان عامل ترور حریری معرفی می‌شود به طوری که همه احزاب سیاسی باید تحت فرماندهی دولت و تسلیم خواسته‌های دولت و اهداف دولت شوند، در غیر این صورت یک قاتل و جنایتکار هستند. حزب حاکم به دلیل آن که تا به امروز نتوانسته است بر سازمان امنیتی و ارتش لبنان تسلط کامل یابد، هر روز این دو سازمان را به اتهامات جدیدی متهم می‌کند. یک روز می‌گوید که سازمان امنیتی لبنان به رهبری نفوذی‌های سوری عمل می‌کند و یک روز می‌گوید که ارتش با شیوه‌ی موجود نمی‌تواند از مرزهای کشور محافظت کند، من به شما می‌گویم آن‌ها خواهان یک ارتش ملی نیستند. فشارهای موجود به ارتش لبنان به آن دلیل است که این ارتش یک ارتش ملی است و وابسته به شبه نظامیان جیره خوار دولت نیست. اگر این ارتش امروز از این افراد شبه نظامی جیره خوار تشکیل شده بود، می‌توانست به یک آلت قتل در دست دولت تبدیل شود؛ اما چون که این ارتش از افراد ملی لبنانی و از فرزندان این خاک و بوم تشکیل شده است این چنین عمل نکرده است و نتوانسته به شبه نظامیان جیره‌خوار دولت وابسته شود.

سیدحسن نصرالله گفت: مگر نه این که دولت آمریکا از دولت لبنان حمایت می‌کند، پس چرا تا به امروز ارتش لبنان شاهد هیچ تغییر و تحول و پیشرفتی نبوده است؟ دلیل کاملا روشن است، به خاطر این که این ارتش آن ارتشی نیست که آمریکا می‌خواهد و در صورتی که تغییر و تحولات سازمان یافته‌ای که آمریکا به دولت لبنان دیکته می‌کند در ارتش لبنان رخ دهد، مطمئنا آمریکا از این ارتش حمایت گسترده خواهد کرد و آن را به پیشرفته ترین و مجهز‌ترین سلاح‌ها مجهز خواهد کرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به برخی از احزاب داخلی لبنان و در راس آن حزب حاکم گفت: این احزاب به برخی از تغییرات در معادلات منطقه از جمله حمله‌ی آمریکا به ایران چشم دوخته‌اند و منتظر رخ دادن این مساله هستند زیرا این مساله می‌تواند بسیاری از معادلات منطقه را تغییر دهد. زمانی که در رسانه‌های خبری جهان از حمله‌ی آمریکا به ایران در 6 آوریل نوشتند، مسوولان این احزاب تا صبح یعنی همان ساعتی که در برخی رسانه‌ها تعیین شده است، بیدار ماندند و منتظر وقوع این واقعه یعنی حمله‌ی نظامی آمریکا به ایران بودند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: شاید این مسوولان لبنانی منتظر هستند که بوش حمله‌ی دقیق خود به ایران را به آن‌ها اطلاع دهد و شاید هم ایمیل کند، باید به آن‌ها بگویم شما تنها وقت خود را در این شرط‌بندی یا در واقع قمار از دست می‌دهید، بالفرض که این جنگ علیه ایران رخ داد، اگر نتیجه‌ی آن شکست آمریکا بود چه می‌کنید که البته ما دعا می‌کنیم که نتیجه‌ی آن چیزی جز شکست برای آمریکا نباشد؛ آری موضوع حمله‌ی آمریکا به ایران موضوعی جدی است که این موضوع در تمامی نشست‌ها، میتینگ‌ها و گفت و گوهای مخفیانه و غیر مخفیانه‌ ارزیابی و به گفت و گو گذاشته می‌شود اما بهتر است این مسوولان لبنانی و این احزاب لبنانی دل به این جنگ و رخ دادن آن و نتایج آن و تغییر معادلات در منطقه نبندند چون این امر خواب و خیالی بیش نیست. بالفرض این جنگ نیز رخ داد، آیا این افراد از نتایج و پیامدهای این جنگ اطلاع دارند؟

سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما آمدیم و گفتیم براساس معادله 11+19 بحران فعلی لبنان را حل کنید، آن‌ها آمدند برای این موضوع شرط و شروط گذاشتند و پذیرش این امر را در قبال موافقت ما با دادگاه بین‌المللی و برخی از امور دیگر مشروط ساختند. امروز من به آن‌ها جواب صریحی می‌دهم، اگر ما خواستیم که براساس معادله 11+19 این بحران را حل کنیم می‌خواستیم به شما آسان گرفته باشیم اما امروز دیگر ما نیز این معادله را قبول نداریم و نمی‌خواهیم این بحران براساس این معادله حل شود.

وی تاکید کرد: حزب حاکم و احزاب درونی آن عنوان ساختند که معادله 11+19 به مثابه یک خودکشی سیاسی برای آن‌ها است. در کدامین کشور جهان در صورت تشکیل یک دولت متحد ملی خودکشی سیاسی برای برخی از احزاب مشخص رخ می‌دهد؟ تشکیل دولت متحد ملی مصونیتی برای تمامیت ارضی و استقلال هر کشوری است که ما خواهان آن هستیم، تنها دلیل آن‌ها مبنی بر این موضوع یعنی خودکشی سیاسی آن است که آن‌ها به اربابان خود تعهداتی دادند که باید این تعهدات را عملی سازند و درصورتی که دولت متحد ملی تشکیل شود هیچ یک از این تعهدات عملی نخواهد شد زیرا این دولت اجازه نخواهد داد. ما امروز نظر خود را تغییر داده‌ایم و به آن‌ها می‌گوییم شما گفته اید که مردم منبع اصلی قدرت یک کشور هستند ما نیز این موضوع را تایید می‌کنیم و می‌گوییم بگذارید مردم حرف آخر را بزنند. در این زمینه دو قانون مشخص وجود دارد، انجام همه پرسی یا برگزاری انتخابات زودهنگام، مطمئنم آن‌ها این موضوع را نیز قبول نمی‌کنند و نخواهند کرد. اما نتیجه چه خواهد شد؟ من به شما می‌گویم نتیجه چه خواهد شد، حزب‌الله لبنان و جریان معارض در این کشور هرگز به جنگ‌های داخلی کشیده نخواهند شد و این هدف آمریکا را محقق نخواهند ساخت. هدف اصلی احزاب حاکم کشاندن جریان معارض لبنانی به جنگ‌های داخلی است و باید صریحا به شما بگویم که ارباب آن‌ها یعنی آمریکا به شدت از آن‌ها انتقاد کرده است که چرا تا به امروز نتوانسته‌اید در زمینه کشیدن حزب‌الله لبنان به جنگ‌های داخلی موفق عمل کنید؟

دبیرکل حزب‌الله لبنان عنوان داشت: ما وارد عرصه‌ی جنگ‌های داخلی نخواهیم شد و اگر امروز کشمکش و درگیری در لبنان رخ داده است عوامل آن و دست‌های پشت پرده‌ی آن کاملا روشن است و حتی در برخی از سخنرانی‌ها از جمله سخنرانی جعجع این موضوع به اثبات رسیده است و قضیه‌ی دانشگاه لبنان و درگیری‌های آن نیز یکی دیگر از اسناد و مدارک اثبات کننده‌ی این واقعیت است. نقطه‌ی قدرت جریان معارض لبنان آن است که نمی‌خواهد این کشور در جنگ‌های داخلی بسوزد و همچنان به تمامی تعهدات خود متعهد است. پس این بحران تا به کجا ادامه می‌یابد؟ من به شما می‌گویم، بگذارید همه چیز این چنین بماند بالاخره دو سال دیگر خود به خود زمان انتخابات پارلمانی لبنان فرا خواهد رسید و مردم به پای صندوق‌های رای خواهند رفت. در آن زمان حزب حاکم حتی با قانون انتخاباتی که خود تصویب خواهد کرد، موفق نخواهد شد زیرا مردم این حزب را آزمایش کرده‌اند و این حزب جواب این آزمایش و تجربه را پس داده است. در آن زمان این حزب حاکم است که به ما می‌گوید بیاید قانون 11+19 را قبول کنید و ما قبول نخواهیم کرد، بنابراین اگر این حزب این بحران را در وضعیت کنونی حل و فصل کند، بهایی که خواهد داد بسیار کمتر از آن زمان خواهد بود.

منبع: فارس به نقل از شریف نیوز




002 ::: چهارشنبه 86/2/26::: ساعت 6:33 عصر

 

فیلمی یازده ساعته در جشنواره‌ی کن

فیلم سه اپیزودی (Cop caper) ساخته سه کارگردانی چینی و هنگ کنگی با مدت زمان یازده ساعت در بخش نمایش‌های ویژه جشنواره کن به نمایش در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ از پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره فیلم کن، سه گانه فوق ساخته «تسوئی هارک» ، «رینگولم» و «جونیه تو» است که با تم واحد در خصوص وضعیت اجتماعی در کشورهای هنگ کنگ و چین تولید شده است.

این فیلم با حضور سه ستاره صاحب نام سینمای هنگ کنگ «لوئیس کو» ، «سیمون یام» و «سان هونگ» به شیوه روایتی - داستانی به رویاهای دست نیافتنی شخصیت‌هایش می‌پردازد.

بنا به اعلام «ایچ هلمر» مدیر هنری بخش نمایش‌های ویژه جشنواره فیلم کن انتخاب فیلم‌های بخش ویژه‌ این فستیوال به پایان رسیده است و از جمله مهمترین این آثار می‌توان به «عصر جهالت» (دنی آرکاند)،

«سیکو» (مایکل مور)، «سیزده یار روشن» (استیون سودبرگ)، «داستان بگو» (ابل فررا) و «قلبی استوار» (مایکل و نیتر باتم) اشاره کرد.
آژانس فضایی آمریکا، ناسا، از مدلی از یک تلسکوپ فضایی که دانشمندان اعتقاد دارند قادر به رؤیت دورافتاده‌ترین گوشه‌های کیهان خواهد بود، پرده‌برداری کرده است.

تلسکوپ فضایی جیمز وب جانشین هابل می‌شود


به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) قرار است جایگزین تلسکوپ پا به سن گذاشته هابل شود.
ابعاد این تلسکوپ بزرگتر از هابل است و دارای آینه‌ای عظیم خواهد بود که بر قدرت رصدگری آن می‌افزاید و به علاوه نسبت به هابل دورتر از زمین مستقر خواهد شد.
بر اساس اعلام مقام‌های ناسا، استقرار این تلسکوپ که به بزرگداشت یکی از مدیران سابق ناسا جیمز وب نامگذاری شده است، برای ماه ژوئن 2013 برنامه ریزی شده است.
ماکت این تلسکوپ در ابعاد واقعی در محوطه موزه ناسا در پایتخت آمریکا به نمایش گذاشته شده است. این تلسکوپ 5/4 میلیارد دلاری در فاصله حدودا 5/1 میلیون کیلومتری از زمین مستقر خواهد شد. طول آن 24 متر و ارتفاع آن 12 متر خواهد بود و حاوی آینه‌ای مرکب از آینه‌های شش ضلعی به قطر 5/6 متر یعنی تقریبا سه برابر قطر آینه هابل خواهد بود.
هابل که در سال 1990 پرتاب شد، عکس‌هایی از منظومه شمسی، ستارگان و سیارات دورافتاده و کهکشان‌هایی که نه خیلی پس از انفجار بزرگ متولد شدند، تهیه کرده است. اما دانشمندان می‌گویند تلسکوپ فضایی جیمز وب به آنها امکان خواهد داد نگاهی عمیق‌تر به کیهان بیاندازند و حتی ریشه‌های پیدایش کیهان را تا جاهای عمیق‌تر دنبال کنند.
عمر این تلسکوپ پس از پرتاب در حدود 10 سال رقم زده می شود. تا آن زمان تلسکوپ پیشکسوت هابل که اکنون 17 ساله است به کار خود ادامه خواهد داد. ناسا قصد دارد یکی از ماموریت‌های شاتل در سال آینده میلادی را به سرویس هابل اختصاص دهد.

افراد مبتلا به دیابت پا برهنه راه نروند

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، به گفته متخصصان، افراد مبتلا به دیابت همزمان دچار پلی نوزوپاتی یا اختلال در سیستم عصبی محیطی هستند که اعصاب اندام های تحتانی و غالبا اعصاب خودکار را مختل می سازد.
بنا بر این گزارش به دلیل اینکه افراد توانایی درک و حس درست فشار، گرما و یا درد را در پاهای خود از دست می دهند و بدون درک این علائم هشدار دهنده ممکن است بریدگی و آسیب دیدگی، پاها و انگشتان آنها را تهدید کند.
براساس این گزارش از آنجائیکه بهبودی زخم ها در افراد دیابتی اغلب دچار اختلال است این امر می تواند مشکلات جدی را در آنها ایجاد کن

                                                 اعلام دوباره حضور مقتدی صدر در ایران

شاور بلندپایه وزیر خارجه آمریکا در امور عراق از حضور «مقتدی صدر» در ایران خبر داد.

به گزارش «ایلنا»، «دیوید ساترفیلد» مشاور بلندپایه وزیر خارجه آمریکا در گفت‌‏وگو با آسوشیتدپرس، گفت: «مقتدی صدر هنوز در کشور همسایه عراق یعنی ایران زندگی می‌‏کند که از اواسط ژانویه به آنجا عزیمت کرده است و در غیاب مقتدی صدر نیروهای نظامی آمریکا و دولت عراق به پیشرفت‌‏های مثبت متعددی دست یافته‌‏اند.»
وی با بیان اینکه علت اقدام مقتدی صدر برای حضور در ایران را نمی‌‏داند، گفت: «تنها می‌‏توانم بگویم که شرایط سیاسی دلیل این اقدام بوده است.»
به گفته مقامات آمریکایی، مقتدی صدر زمان عملیات مشترک امنیتی آمریکا عراق که بر خنثی‌‏کردن هرج و مرج در بغداد متمرکز شده بود، عراق را ترک کرد. با این حال، آنها هیچ تصویر یا مدرکی ارایه نکردند و صرفا اطلاعات گردآوری شده در عراق را نقل کرده‌‏اند.
براساس این گزارش، مقتدی صدر ماه‌‏هاست در هیچ یک از دو کشور دیده نشده است اما معاونانش ماه گذشته تاکیدکردند که وی در عراق است که اگر چنین باشد، مشخص نیست که صدر کجاست.

مدیرعامل پرشین‌‏بلاگ بازداشت شد

مهدی بوترابی، مدیرعامل پرشین‌‏بلاگ صبح امروز توسط مأموران دادستانی تهران بازداشت شد.

یکی از مسوولان پرشین‌‏بلاگ با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا، گفت: صبح امروز عده‌‏ای از مأموران دادستانی تهران با مراجعه به دفتر پرشین بلاگ، بوترابی را بازداشت کردند. وی، افزود: این مأموران هیچ اطلاعی از نوع اتهام و علت بازداشت بوترابی به ما ندادند.

وی، در خصوص طرح برخی موضوعات نظیر ارتباط پرشین‌‏بلاگ با علیرضا عسگری، معاون وقت وزارت دفاع که هم‌‏اکنون در بازداشت نیروهای ترکیه به‌‏سر می‌‏برد، گفت: عده‌‏ای عنوان کرده‌‏اند که عسگری، معاون اداری‌‏ مالی پرشین بلاگ بوده است که این موضوع اساساً کذب است و وی هیچ سمتی در پرشین بلاگ نداشته است(منبع :سایت لیکتستان)

برنامه آمریکا برای ضربه به اقتصاد ایران

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی است که اعمال «تحریم‌های هدفمند» علیه ایران به‌خاطر برنامه هسته‌ای و موشکی‌اش باعث شده تا دولت‌ها و شرکت‌های خصوصی در کشورهای مختلف جهان ریسک عقد قراردادهای تجاری با تهران را بسیار بیش‌تر از گذشته مورد توجه قرار دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه آمریکا، رابرت کیمیت که در انستیتوی مطالعات خاور نزدیک در واشنگتن سخن می‌گفت با اشاره به فعالیت‌های وزارت خزانه‌داری آن کشور در افزایش کنترل‌های مربوط به اجرای مصوبات شورای امنیت از سوی شرکت‌های آمریکایی و غیرآمریکایی گفت: «صدور ضمانت‌نامه‌های اعتباری برای شرکت‌های ایرانی از سوی کشورهایی مانند آلمان، فرانسه و ژاپن به شدت کاهش یافته‌است». وی این امر را ناشی از افزایش آگاهی نسبت به «ریسک تجارت با ایران» دانست.

کیمیت در ادامه مدعی شد: «ما می‌خواهیم که این گروه از مردم هزینه سنگین افزایش انزوای ایران را درک کرده و لزوم تغییر رفتار از سوی دولت‌شان را متوجه شوند».

معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه گفت: «کاری که ما انجام دادیم تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده جهت اعمال فشارهای اقتصادی به افراد و سازمان‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای و موشکی ایران بود، برای رسیدن به چنین هدفی برگزاری مذاکرات مستمر و دقیق با سازمان‌های مالی بین‌المللی، وزرای اقتصاد و روسای بانک‌های مرکزی کشورها در دستور کار قرار گرفت. علاوه بر این گفتگوهای زیادی با بخش خصوصی کشورها و 40 بانک بزرگ بین‌المللی انجام دادیم».

وی به این موضوع اشاره کرد که در اثر پیگیری این سیاست چند بانک بزرگ بین‌المللی نظیر UBS، HSBC، کردیت سوئیس و ... سطح همکاری‌های خود با ایران را به شدت کاهش داده‌اند.

کیمیت با اشاره به این‌که تلاش‌های آمریکا باعث کاهش علاقه به سرمایه گذاری در صنایع استراتژیک ایران مانند نفت ‌و ‌گاز شده ‌است گفت: «هدف مشترک ما و متحدانمان تغییر رفتار حکومت ایران است و مطمئنا بهترین گزینه پیدا کردن راه‌حلی است که بیشترین میزان حمایت را در جامعه جهانی به همراه داشته و کمترین هزینه را تحمیل کند».

شکایت بازیکنان خارجی از پرسپولیس به فیفا

بازیکنان خارجی تیم فوتبال پرسپولیس تهران تهدید کردند به زودی به دلیل عدم دریافت مطالبات خود، به فیفا شکایت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، الونگ الونگ و روبرت ساها که بارها به دلیل دریافت نکردن مطالبات خود راهی باشگاه شده بودند، قصد شکایت به فیفا را دارند.
گفته می شود آنها تا پایان هفته در صورت مشخص نشدن وضعیت، تهدید خود را عملی می کنند.
ساها 60 میلیون و الونگ 35 میلیون تومان از پرسپولیس طلبکارند.
بازیکنان عربی این تیم (صلاح حسن، زیاد شعبو و طارق جبان) نیز به وضعیت پیش آمده معترض شده و اعلام کردند در صورت دریافت نکردن مطالبات خود، مجبور به شکایت خواهند شد.
در پی استعفای محمدحسن انصاری فرد از سمت مدیرعاملی پرسپولیس و حضور افراد جدید در هیئت مدیره، اوضاع باشگاه نامشخص شده و کسی پاسخگوی نیازهای بازیکنان نیست.

                                                        فوتسال ایران لبنان را شکست داد

تیم فوتسال ایران در نیمه اول با یه ثمر رساندن 4 گل و دریافت 3 گل لبنان را شکست داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، تیم ایران در نیمه اول 4 بر 3 تیم لبنان را شکست داد.
در اولین روز مسابقات ژاپن با نتیجه 16 بر صفر فلیپین را شکست داد و قزاقزستان 4 بر 3 از سد کره جنوبی عبور کرد. تیم ترکمنستان یک بر صفر از سد استرالیا گذشت.

پسر 4 ساله‌ در رودخانه فشم غرق شد

خبرگزاری فارس: پسر 4 ساله‌ای روز گذشته در رودخانه فشم غرق شد.
محمد بیات معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: مأموران امداد و نجات 10 سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران به محل حادثه اعزام و بعد از 2 ساعت جست‌وجو جسد این کودک 4 ساله را 4 کیلومتر پایین‌تر از محل سقوط پیدا کردند.
معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران از شهروندان خواست با توجه به این‌که امسال بارندگی زیادی داشتیم و رودخانه نیز پر آب هستند از نزدیک شدن به رودخانه‌ها جداً خودداری کنند. روز گذشته با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان رودان هرمزگان، دو زن به اتهام سرقت طلاهای یک دختر بچه چهار ساله دستگیر شدند.

خواهران سارق در دام قانون افتادند

ه گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز اطلاع رسانی ناجا، پس از اطلاع ماموران نیروی انتظامی از اینکه دو زن ناشناس یک جفت گوشواره و یک النگوی دختر بچه چهار ساله ای را سرقت کرده و متواری شده اند، تحقیقات آغاز شد.
بنابر این گزارش، ماموران روز گذشته در یک عملیات تحقیقی ضربتی، موفق به دستگیری دو خواهر سارق به نام های "طیبه" و "زینب" شدند.
این گزارش می افزاید: در تحقیقات به عمل آمده، متهمان دستگیر شده به هشت فقره سرقت اعتراف کردند.





 

عکس روز


002 ::: دوشنبه 86/2/24::: ساعت 8:50 صبح

توزیع ویژه نامه دریافت کارت هوشمند سوخت خودروهای پلاک شهرستان

به گزارش روابط‌عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اطلاعیه توزیع کارت هوشمند سوخت ویژه شهرستانها در ده ویژه نامه در سراسر کشور توزیع شد. در ادامه این گزارش آمده است دارندگان خودروهایی که کارت هوشمند سوخت خودرو خود را به دلیل نداشتن نشانی، عدم دسترسی به مالکین، تغییر نشانی مالک و یا نقل و انتقال خودرو تاکنون دریافت نکرده‌اند، می‌توانند از طریق این ویژه نامه‌ها، به سهولت و از طریق ثبت شماره بارکد و شماره ردیف مشخص شده آن، به مراکز پستی موردنظر در سراسر کشور مراجعه نموده و کارت سوخت خود را دریافت نمایند.
این گزارش همچنین می افزاید دارندگان خودروهای پلاک شهرستان و نیز آن دسته از دارندگان خودروهای پلاک تهران که از شهرستانها برای دریافت کارت هوشمند سوخت اقدام کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به این ویژه نامه‌ها از دفاتر پستی که کارت هوشمند سوخت خودروشان در آن دفاتر موجود است مطلع شوند.
این ویژه نامه‌ها، با همکاری روابط‌عمومی شرکت ملی پالایش و پخش، پست جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی توسط موسسه اطلاعات منتشر در تاریخ 17/2/86 در همه استانهای کشور توزیع شده است. در خاتمه این گزارش، ساعات کار مراکز پستی تهران و سایر کلانشهرها برای تحویل کارت هوشمند سوخت 24 ساعته و در سایر شهرستانها تا ساعت 20 اعلام شده است. مراجعه‌کنندگان به مراکز پستی مدارک لازم جهت دریافت کارت سوخت خودرو از قبیل شناسنامه مالکیت یا سند (بنچاق)یا کارت شناسایی خودرو و یکی از مدارک شناسایی معتبر (شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه یا گذرنامه) را همراه داشته باشند.
شایان ذکر می‌باشد که ویژه نامه اختصاصی اطلاعیه دریافت کارت هوشمند سوخت تهران و کرج نیز در تاریخ 8/2/86 منتشر و توزیع شد.


 





002 ::: شنبه 86/2/22::: ساعت 10:38 عصر

1-آن قصر که جمشید در او جام گرفت                                      

آهو بچه کرد و رو به آرام گرفت

بهرام که گور میگرفتی همه عمر

دیدی که چگونه گور بهرام گرفت

2- این قافله عمر عجب می گذرد

دریاب دمی که که با طب می گذرد (یعنی با شتدی و خوشحالی نه نزاع) 

ساقی غم فردای حریفان چه خوری

پیش آرپیاله را که شب میگذرد

3- قومی متفکرند اندر رّه دین

قومی متحیّرند در شک و یقین

میتزسم از آنکه بانگ آیذز کمین

کای بیخبران راه نه آنست و نه این




002 ::: جمعه 86/2/21::: ساعت 2:53 عصر

نقشه استان های ایران اسلامی :

استان آذربایجان شرقی:

1- نقشه استان :

آذربایجان شرقی با وسعت 4/16254 کیلومتر مربع در گوشة شمال غربی فلات ایران قرار دارد.

رود ارس حدود شمالی آن را با جمهوری های آذربایجان ، ارمنستان و ایالت خودمختار نخجوان مشخص می کند. رود قطـور و آب هـای دریاچة ارومـیه حدود غـربی با استان آذربایجان غربی است.

در جنوب کشیدگی رشته کوهها،‌ دره ها، جلگه ها و دشتها موجب پیوستگی توپوگرافیک استان با آذربایجان غربی و زنجان شده است و در شرق نیز دره و رودخانة دره رود ، کوههای سبلان، چهل مند و گردنة صائین این خطه را از استان اردبیل جدا می کند. مدارهای ´5 ، º45  و ´22 ، º36  منتهی الیه غربی و شرقی مختصات جغرافیایی این استان را مشخص می کند.

منطقة آذربایجان به علت موقعیت خاص جغرافیایی ، یکی از مناطق حساس و مهم کشور است. همین اهمیت، حساسیت و گستردگی باعث شده است تا این منطقه با وجود خصوصیات مشترک جغرافیایی ، فرهنگی و تاریخی به سه استان آذربایجان شرقی ،‌ غربی و اردبیل تقسیم شود. در حال حاضر استان آذربایجان شرقی دارای 12 شهرستان ، 31 شهر و 30 بخش ، 133 دهستان و 3149 آبادی است.

استان آذربایجان

شهرستان تبریز

تبریز یکی از قدیمی ترین مناطق ایران است و مجموعة آثار تاریخی و نشانه های باستان شناختی که از محل های مختلف آن به دست آمده دلالت بر دیرینگی و قدمت تاریخی این شهر دارد. سارکن « سارکن پادشاه آشور 722-750 » در کتبیة خود از شهری به نام اوشکایا که شاید همان اسکوی امروزی است و نیز از دژ و قلعة‌ محکمی به نام تارویی یاد می کند که به احتمال زیاد تبریز است.

گذشته از این در یکی از کتبیه های سناخریت پادشاه آشور ( 705-681 ق . م ) از شهری به نام تربیس نام برده شده است که پادشاه مزبور در آنجا معبدی به نام نرکان ساخته بود . بعضی از مورخان ترویای معروف و تبریز را یکی می پندارند. عده ای حتی این شهر را همان سوز یا شوش قدیم و عده ای دیگر آکراتا یا آماتای ذکر شده در تورات فرض کرده اند . تعیین تاریخ دقیق پیدایش شهرنشینی در دشتی که  تبریز در آن قرار گرفته دشوار است.

شرایط این دشت حاصلخیز به واسطة وجود دو رود آجی چای و مهران رود، اقلیم معتدل، موقعیت ارتباطی بسیار مناسب، وجود منابع زیرزمینی غنی و موقعیت مناسب استراتژیکی آن ، زمینة مساعدی برای تکوین و توسعة زندگی شهری فراهم آورده است . در دورة‌ حکومت روادیان تبریز پایتخت آذربایجان شد و به علت موقعیت ممتاز جغرافیایی و نظامی خود بیشتر از سایر شهرها مورد توجه قرار گرفت. در سال 340 هجری قمری از اتحاد سه گانة‌ تبریز،  اشنو ( اسند ، اسنق ) و دهخوارقان مملکت بنی رودینی به وجود آمد که حکام آن قدرت و استقلال کامل داشتند و خلفای بغداد از دخالت و نفوذ کمی در آن برخوردار بودند.

از قرن دهم میلادی یا قرن سوم هجری به بعد نام تبریز در ردیف شهرهای بزرگ آذربایجان آمده است که در آنجا همزمان با پیشرفت صنعت و تجارت علم و تمدن نیز شکوفا شده است. اهالی تبریز در سال 616 هجری موفق شدند با دادن هدایای قیمتی و پول فراوان از هجوم مغولان به شهر و ویرانی آن جلوگیری کنند.پس از حملة مغول به ایران برای اولین بار شهر تبریز به دستور آباقاخان (680-663 هجری قمری) پایتخت رسمی ایلخانان شد.

تبریز

مراکزتاریخی وباستانی :

خانه مشروطیت
این خانه محل اجتماع سران مشروطیت در تبریز بود و تاریخ ساختمان آن 1247 شمسی مطابق با 1288 هجری قمری است. بانی این خانه حاج مهدی کوزه کنانی از فعالین نهضت مشروطیت بود. به علت ارزش های فرهنگی و تاریخی که این خانه دارد ، به ویژه پیوند آن با نهضت مشروطیت ، در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

خانه مشروطه




002 ::: جمعه 86/2/14::: ساعت 10:9 عصر

باید عرض کنیم که متأسفیم که افراد نادان و نالایق به دانشگاه جامعه اسلامی راه یافته اند و با بی شرمی تمام به تمام مقدسات اسلام و نظام توهین می کنند و دوستس بینما ایرانیان را خراب میکنند .خدا شر همه دشمنان اطرفدار محبت و صفا را به  خودشان باز گرداند . اگر آنها منطقی دارند با گفتگو جلو بیایند و گرنه چرا داد و بی داد و توهین و جسارت می کنند و حرفهایی را  در نشریه می زنند که شایسته خودشان است . پس معلوم است این افراد یا گول شیطان بزرگ را خورده اند یا نمی فهمند چه می کنند . چون شیطان برزگ هم مخلف دوستی ما ایرانیان است .ما ایرانیانیان برای ثبات محبت بین خودمان این اقدام را محکوم به شکست و ذلت و خواری و نابودی می نماییم و امیدواریم  جوانان ایرانی که نادانی کرده اند ؛ سر عقل آمده و با منطق و محبت با مسائل برخورد نمایند و خودشان را این قدر کوچک نکنند .


002 ::: جمعه 86/2/14::: ساعت 9:48 عصر

بسمه تعالی

بیاییم ما ایرانیان با یکدیگر در فضای صمیمی از اطلاعات یکدیگر استفاده کنیم مثل :

1- مباحثات علمی و فرهنگی با هم داشته باشیم و از صحبت های هم خسته نشویم .

2- راهکارهای مناسب به مسئولین کشورمان نشان دهیم ونظرات را خیلی دوستانه و محترمانه به آنها که آنان هم مثل ما ایرانی هستند منتقل کنیم

3- نیازهای یکدیگر در صورت امکان برطرف کنیم

4- از حرف یکدیکر ناراحت نشویم و...  




002 ::: جمعه 86/2/14::: ساعت 9:25 عصر

<      1   2   3   4      
>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 7


بازدید دیروز: 27


کل بازدید :164652
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<<
 
 
>>لوگوی دوستان<<
 
>>موسیقی وبلاگ<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<